escort bayan bodrum escort bodrum escort bayan didim gizli çekim porno izle

مقاله 6 توصيه براي کلاس داري چندپايه

روشن است که کلاس داري چندپايه با با کلاس هاي معمولي متفاوت است. اين تفاوت ناشي از مختلط بودن دانش آموزان از جهت جنسيت و پايه ها و متعاقباً تفاوت در رشد ذهني، عاطفي، اجتماعي و بدني آنهاست. اين تفاوت مي تواند کار معلمي در اين کلاس ها را پيچيده تر کند، اما شايد به همان اندازه فرصت هاي يادگيري بيشتري براي دانش آموزان فراهم مي کند.

در واقع نوع تعاملات بين دانش آموزان در اين کلاس ها تحت تاثير يادگيري هاي پنهان متنوعي قرار مي گيرد که در کلاس هاي معمولي امکان آن وجود دارد. در اين کلاس ها دانش آموزان پايه هاي پايين تر از پايه هاي بالاتر ياد مي گيرند و حتي به مطالب آموزشي آنها توجه مي کنند و زمينه يادگيري هاي بعدي در ذهنشان فراهم مي شود و از طرف ديگر دانش آموزان پايه هاي بالاتر با قرار گرفتن در معرض آموزش پايه هاي پايين تر، آموخته هاي خود را مرور مي کنند و اين تنها گوشه اي از امتيازات ان کلاس ها مي باشد.

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان;

با توجه به اينکه نوع کلاس داري چندپايه تفاوت هايي با کلاسداري معمولي دارد توصيه هاي زير مي تواند مفيد واقع گردد:

  1. از دانش آموزان پايه هاي بالا براي آموزش پايه هاي پايين تر استفاده کنيد. با تعيين کردن مسئولي براي آموزش پايه هاي پايين تر، قبل از ورود شما به کلاس و در فرصت هاي ديگر، مانند زماني که شما مشغول آموزش پايه ي ديگري هستيد يا در جلسه معلمان و … حضور داريد، آموزش خود به خود اتفاق مي افتد.
  2.  دانش آموزان بسيار ضعيف را شناسايي کنيد و علاوه بر تشويق آنها از بين شاگردان پايه هاي بالاتر مسئولي براي آنها انتخاب کنيد، تا براي آنها تکاليف تکميلي در خانه مشخص کند و هر روزه آن را بررسي کند.
  3. والدين را در اوايل سال تحصيلي طي جلسه ارتباط با اوليا، توجيه کنيد که آموزش دانش آموزان قوي از نظر درسي به دانش آموزان ضعيف تر يک روش آموزشي کاربردي (Cross-Age Peer Tutoring) مي باشد. يکي از اتفاقات جالبي که مي افتد، امکان يادگيري غيرمستقيم يا مستقيم راهبردهاي يادگيري دانش آموز پايه بالاتر توسط دانش آموز پايه ي پايين تر است.
  4. از تجارب معلمان مجرب در زمينه کلاس داري چندپايه بهره بگيريد. آنها در آموزش موقعيت هاي مختلف کلاس داري چندپايه، تجارب مثبت بسياري را کسب کرده اند.
  5. در تنظيم برنامه درسي بسيار دقت کنيد. اين برنامه بايد به گونه اي باشد که بتوانيد در هنگام آموزش به يک پايه، تکاليفي را براي پايه ديگر در نظر بگيريد. مثلاً زماني که در درس فارسي به کلاس سومي ها املا مي گوييد، کلاس پنجمي ها در حال حل تکاليف فارسي يا حتي نوشتن انشا هستند. البته برنامه بايد طوري باشد که شما هم قادر به برنامه ريزي درسي و کنترل کلاس باشيد. در اين زمينه ممکن است معلمان مختلف توانايي هاي متفاوتي داشته باشند.
  6. شايد بهتر باشد تکاليف بيشتري براي خانه در نظر بگيريد. زيرا معمولا در يک کلاس دو پايه، زمان 5 ساعت روزانه براي هر پايه اگر نگوييم نصف مي شود، حداقل کاهش مي يابد که از طريق تکاليف خانه شايد بتوان آن را جبران کرد. البته مواظب باشيد تکاليف زياد مضر هستند و بايد به اندازه باشند.

منبع: آموزياران

دستورالعمل تشكيل شوراهاي راهبري برنامه ي ارتقاء كيفيت آموزش دركلاس هاي چند پايه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

دانلود نمونه سوال فصل 6 و 7 رياضي چهارم ابتدايي (هندسه و آمار)

براي دانلود نمونه سوال ریاضی چهارم ابتدایی ارديبهشت ماه از فصل 6 ...